Handelsbetingelser

Kontakt

Familiengrøn.dk
Ordruphøjvej 42
2920 Charlottenlund
Tlf.: +45 30294232
Mail: hej@familiengron.dk

Ejerforhold

Familiengrøn.dk ejes af by Gargas, CVR 36669055.

Priser

Alle priser er i danske kroner og incl. 25% moms. Der tages forbehold for trykfejl, kurs- og prisændringer samt tekniske fejl. 

Betaling

Vi tager imod MobilePay, Apple Pay, Dankort, Visa/Dankort, Visa og Mastercard. 

Betaling håndteres af QuickPay. Alle transaktioner er sikre og krypterede.

Der lægges ikke gebyr på betalingerne og betalingen trækkes først, når dine varer er afsendt fra vores lager.

Levering & fragt

Bestillinger pakkes og indleveres til forsendelse alle hverdage inden for 24 timer efter modtagelse, med mindre andet fremgår på websitet og ordrebekræftelsen. 

Du modtager en e-mail, når dine varer er afsendt eller klar til afhentning. Hvis du har valgt "Afhentning", kan du hente varerne på ovenstående adresse efter nærmere aftale.

Vi sender med DAO, GLS og PostNord. Forsendelsesmetode vælges ifm. betaling ud.

Ved bestilling på hverdage inden kl. 12, vil forsendelser med GLS og PostNord normalt være fremme den efterfølgende hverdag.

Fragtpriser starter ved 49 kr. Ved ordrer på 499 kr. og derover tilbydes gratis forsendelse til PostNord pakkeshop eller til privatadresse med DAO. 

Ved DAO hjemmelevering skal du være opmærksom på følgende: 

DAO hænger pakken direkte på din hoveddør eller lægger den i din postkasse og sender dig herefter en SMS om, at din pakke nu er leveret. 

Hvis DAO Hjemmelevering ikke er en mulighed – fx hvis din opgang er låst, eller buddet finder det uforsvarligt at hænge pakken på døren – leveres pakken i en DAO Pakkeshop i nærheden. 

Hvis pakken overstiger DAOs krav til størrelse og vægt, vil vi kontakte dig for at aftale nærmere om en alternativ forsendelsesmetode.

Ved GLS hjemmelevering kan du give GLS fuldmagt til at levere din pakke, uden du behøver at være hjemme. Du kan læse mere og bestille fuldmagt på gls.dk/fuldmagt.

Reklamation

Købeloven giver dig to års ret til reklamation, og dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.

Ved reklamation kan du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb, kan du returnere varen/varerne til os efter aftale indtil 30 dage efter modtagelsen.

Send os en besked på hej@familiengron.dk, inden du sender pakken retur. Så sørger vi for at behandle den hurtigst muligt efter vi har modtaget den. 

Returfragt koster 49 kr. og kan købes her.

Husk at udfylde og vedlægge den returseddel, som du modtager sammen med pakkelabelen fra Shipmondo. 

Varen skal være i original emballage og må ikke være brugt. Hvis du kun fortryder en del af dit køb, refunderes den del af købet, du returnerer i henhold til ovenstående betingelser. 

Du kan ikke fortryde et køb ved kun at nægte at afhente eller modtage varen, når den kommer. Hvis du undlader at afhente din pakke i pakkeshoppen, og den derfor sendes retur til os, skal du selv afholde omkostningerne til returfragten.

Nyhedsbrev

Udsendes 1-2 gange om måneden. Tilmelding er gratis og uden binding. Afmelding sker ved klik på linket "Afmeld nyhedsbrev", der findes i bunden af hvert nyhedsbrev.